Veelgestelde vragen.


Proefles aanvragen en lid worden.


Hoe vraag ik een proefles aan?

Wat leuk dat je interesse hebt om bij onze vereniging te komen sporten. Met dit formulier  kan je een proefles aanvragen. De ledenadministratie neemt daarna contact met je op.

Is de proefles gratis?

Ja, de proefles is gratis.

Hoeveel proeflessen mag ik volgen?

In principe kan je één proefles volgen. Uit ervaring weten we dat je dan ook een goed beeld van de les hebt gekregen. Na de proefles bespreekt de trainer met jou wat je er van vond.

Kan ik zomaar een les binnenlopen voor een proefles?

Nee, voor een proefles meld je je eerst aan. Dan kunnen we kijken of er in de gewenste les nog een plekje vrij is. Daarnaast bieden we ook alleen proeflessen aan als er in die groep plek is om lid te worden.

Hoe word ik lid na de proefles?

Na de proefles sturen we je een e-mail met een link naar het inschrijfformulier om lid te worden. Als dit inschrijfformulier verwerkt is ontvang je een bevestiging van je lidmaatschap.

Is er een wachtlijst?

Ja, er is een wachtlijst, maar niet voor elke groep.  Ook als er sprake is van een wachtlijst kan je toch een proefles aanvragen. We plaatsen jou dan ook op de wachtlijst. Een uitnodiging voor een proefles ontvang je dan zodra er een plekje voor je vrij is.



Lessen.


Mag ik bij de lessen aanwezig zijn?

Nee, je kunt niet blijven kijken tijdens de les. Dit leidt de kinderen teveel af.  Wel mag je 5 minuten aan het begin en eind van de les even kijken. Regelmatig wordt er een kijkles georganiseerd. De trainers laten weten wanneer deze plaatsvinden.

Tijdens een eerste proefles kun je uiteraard wel blijven kijken.

Hoe kan ik mijzelf/mijn kind afmelden voor een les?

Je meldt je (kind) af door tijdig een bericht te sturen naar de trainer. Met de trainer kan je afspreken hoe jullie elkaar het best kunnen bereiken.

Voor elke les is daarnaast een app groep aangemaakt om relevante informatie te kunnen delen. Ook via de app groep kan je laten weten dat je kind niet op de training kan komen.

Mijn kind is ziek of kan niet naar de training komen. Kan de les worden ingehaald?

Nee, in principe kunnen deze lessen niet ingehaald worden. In uitzonderingsgevallen (bijvoorbeeld vlak voor een wedstrijd) kan je natuurlijk altijd wel aan de trainer vragen of er iets mogelijk is.

Een blessure, wat nu?

Dat is erg vervelend, we hopen dat je snel weer herstelt! Duurt de blessure langer dan 6 weken? Dan kun je de Ledenadministratie vragen de contributie tijdelijk stop te zetten. Stuur hiervoor een e-mail.

Wanneer is er geen les?

Tijdens schoolvakanties en feestdagen is er geen les. Zie ook het vakantierooster. Bij lokale evenementen zoals de Avondvierdaagse is het mogelijk dat de lestijden worden aangepast. Je hoort dit van tevoren via de trainer. Bij onvoorziene omstandigheden waardoor de les niet door kan gaan zal de trainer altijd een bericht sturen.

Wat gebeurt er met de uitgevallen les?

Als een les door onvoorziene omstandigheden niet door kan gaan zal de trainer altijd met jullie samen naar een gepaste oplossing zoeken. Helaas ontkomen we er niet aan dat er soms een les vervalt.

Waarom vallen er soms lessen uit en hoe gaan jullie daar mee om?

Het is natuurlijk heel vervelend als een les niet doorgaat. Vooral omdat uw zoon/dochter zich verheugt op een uur lekker sporten en dan teleurgesteld moet worden.
We streven naar 20 lessen per seizoenshelft en dus 40 lessen per heel seizoen.  Helaas vallen er soms lessen uit vanwege wedstrijden, activiteiten (zoals bijvoorbeeld de  Pietengym) of overmacht (gymzaal niet beschikbaar of ziekte trainer). We proberen altijd vervanging te regelen, maar dit is heel lastig omdat trainers (landelijk) schaars zijn. De jaarplanning is er dan ook op ingericht dat er soms tussendoor een les uitvalt. Voor de lessen op zaterdag geldt dat de trainer van de 40 beoogde lessen per jaar er maximaal 4 lessen uit mag laten vallen i.v.m. wedstrijddagen.

Bij geplande uitval, maken we wel altijd een bewuste afweging. Het is de visie van de vereniging dat naast hard trainen het ook vooral leuk moet zijn en plezier voorop staat. Deze visie staat ook op onze website te lezen ‘Plezier in de lessen staat voorop en dan volgen de resultaten vaak vanzelf! ‘Presteren om het plezier en plezier door presteren!’. Hierbij houden we zoveel mogelijk rekening met de belangen van alle doelgroepen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld de bewuste keuze maken om een leuke activiteit voor onze jongste leden (bijvoorbeeld de Pietengym) ‘ten koste’ te laten gaan van andere turnlessen, waarbij we overigens wel proberen deze oudere leden bij zo’n activiteit te betrekken.

Waarom vinden niet alle lessen in Vleuten en/of De Meern plaats?

De gymzalen in Vleuten en De Meern zijn niet altijd op de gewenste lestijden beschikbaar. Daarnaast is voor bepaalde turnlessen de hal in Woerden beter geschikt. Er zijn meer soorten turntoestellen beschikbaar en vast opgesteld (dus opbouwen en afbreken is niet nodig).



Clubkleding.


Wat voor kleding moet mijn kind aan?

Voor het gymmen en turnen raden wij een korte broek met shirt, turnpakje of ander strakzittende kleding aan.  De meeste kinderen turnen/gymmen op blote voeten, een gymschoentje is ook goed. Bij wedstrijden draag je de verplichte clubkleding.

Heb je lange haren, dan is het voor de veiligheid beter om deze vast te maken en ‘grote’ sieraden af te doen. Bij wedstrijden is dit verplicht.

Waar kan ik clubkleding/turnpakjes van Gym & Move bestellen?

Clubkleding/turnpakje kan besteld worden (online of in de winkel) bij  TT Gymnastics in Utrecht.
Trainingspakken met opdruk van logo en naar keuze je naam, kan besteld worden bij Paul Pessel Sport.
Zie verder toelichting bij clubkleding.

Marktplaats voor clukleding: tweedehans kopen/verkopen ?

Heeft u clubkleding die u wilt verkopen of bent u juist op zoek naar gebruikte clubkleding die u van iemand anders zou willen overnemen? Hiervoor hebben we op Facebook een soort ‘marktplaats’ ingericht. Ga naar: Gym & Move marktplaats.

Dit is een besloten facebookgroep voor leden waar:
– clubkleding die te klein is geworden doorverkocht kan worden
– andere turnpakjes en aanverwante artikelen doorverkocht kunnen worden
– leden die nog geen pakje hebben, een oproep kunnen doen voor het lenen van een pakje voor een wedstrijd

De leden regelen alles onderling op deze Facebookgroep (ophalen, betalen, etc.). Gym & Move heeft hier verder geen rol in.

Clubkleding tijdelijk lenen ?

Heeft u een turnpakje nodig voor een wedstrijd, maar duurt bestellen te lang of vindt u het zonde om een pakje te kopen voor die ene wedstrijd ?  Hiervoor hebben we op Facebook een soort ‘marktplaats’ ingericht. Ga naar: Gym & Move marktplaats.

Dit is een besloten facebookgroep voor leden waar:
– clubkleding die te klein is geworden doorverkocht kan worden
– andere turnpakjes en aanverwante artikelen doorverkocht kunnen worden
– leden die nog geen pakje hebben, een oproep kunnen doen voor het lenen van een pakje voor een wedstrijd

De leden regelen alles onderling op deze Facebookgroep (ophalen, betalen, etc.). Gym & Move heeft hier verder geen rol in.



Kosten en betaling.


Wat zijn de kosten voor de lessen?

De contributie kun je vinden op de pagina Contributie

Kan ik de contributie ook per factuur betalen of zelf overmaken?

Voor het innen van de contributie maken we gebruik van de diensten van ClubCollect. Per mail en/of sms krijgt u via ClubCollect een betaalverzoek. In uw betaalverzoek staat een link naar uw persoonlijke betaalpagina. Hier kunt u kiezen tussen betaling ineens of in termijnen (extra kosten € 1 per termijn) en of u wilt betalen per automatische incasso (bij betaling in termijnen verplicht) of via Ideal.

Wanneer start de betaling?

De contributie is verschuldigd vanaf de eerste les na de proefles.

Ik heb een U-pas. Kan ik de contributie hiermee betalen?

Ja, de U-pas is geldig. Stuur per e-mail een kopie van deze pas naar de Ledenadministratie. De contributie wordt van het saldo op deze pas afgeboekt. Voor een eventueel restant ontvang je een automatische incasso.

Wat zijn jullie voorwaarden en regels ?

We willen eigenlijk allerlei regels en voorwaarden voorkomen. Met elkaar willen we er een leuke vereniging van maken, waarbij we elkaar helpen, maar ook aanspreken op zaken die we anders zouden willen zien. Vandaar dat we geen uitgebreid huisreglement hebben met open deuren en betuttelende kaders als ‘je moet, je dient, etc.
Maar om helderheid te scheppen en misverstanden te voorkomen is het toch handig om een paar afspraken te maken. Op deze pagina dan toch een paar aandachtspunten en voorwaarden die we hanteren voor ons allemaal, maar vooral handig kunnen zijn om rekening mee te houden als je voor het eerst bij ons komt trainen.



Opzeggen.


Hoe en wanneer kan ik opzeggen?

Jammer dat je je lidmaatschap op wilt zeggen! Stuur hiervoor een e-mail naar de Ledenadministratie. Vermeld hierin s.v.p. je naam, de lestijd(en) en de reden van opzegging. Je kunt tot uiterlijk 15 juni opzeggen voor de eerste helft van het seizoen en tot 15 december voor de tweede helft van het seizoen.



Algemeen.


Ik wil graag een wijziging in mijn gegevens doorgeven. Hoe doe ik dat?

Ga je verhuizen, nieuw banknummer of emailadres? We stellen het erg op prijs als je dit zo snel mogelijk aan ons doorgeeft. Dit kun je eenvoudig doen door een mailtje naar de ledenadministratie te sturen of maak gebruik van het contactformulier. Wij voeren de wijziging door in ons systeem en sturen je een bevestiging.

Wijzigingen in lessen (bijvoorbeeld andere groep of extra lesuur) geven de trainers aan ons door en hoef je dus niet door te geven.

Ik ontvang nog geen nieuwsbrief. Hoe kan ik me aanmelden?

Bij aanmelding via een inschrijfformulier vragen we altijd je emailadres. Email is een belangrijk communicatiemiddel tussen trainers/vereniging en ouders. Als je geen nieuwsbrief ontvangt staat er waarschijnlijk geen of onjuist emailadres geregistreerd. Geef je emailadres door aan de ledenadministratie en wij zorgen ervoor dat je ook de volgende keer de nieuwsbrief ook ontvangt.

Ik heb een e-mail gestuurd. Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat ik een reactie krijg?

We doen ons best om  email binnen 2 werkdagen af te handelen, maar kunnen hiervoor geen garantie geven. Het blijft een vereniging waarbij vrijwilligers deze activiteiten allemaal op zich nemen. Duurt het te lang voordat je reactie krijgt, schroom dan niet om ons (opnieuw) te benaderen.

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze naar toe mailen?

Vervelend als er iets niet goed is gegaan of dat je niet tevreden bent. Een klacht, tip of compliment kan je altijd via de contactpagina doorgeven. Wij nemen deze dan in behandeling volgens de opgestelde (klachten)procedure. Daarna nemen we contact me je op om samen naar een oplossing te zoeken.

We streven er naar om binnen 5 werkdagen met een reactie te komen (oplossing, voorstel, toelichting of als we meer tijd nodig hebben een indicatie wanneer we er verder inhoudelijk op terug komen)

Hoe kan ik de vereniging helpen?

Heel graag. We hoopten al dat je die vraag zou stellen. Alle hulp, hoe klein ook, is welkom. Met zo’n 400 leden hebben we in theorie honderden ouders met een hobby, baan, vak of interesse die kunnen bijdragen aan de vereniging en het organiseren van leuke activiteiten. Meld je aan als vrijwilliger en we nemen contact met je op als we je hulp goed kunnen gebruiken.

Je kunt de vereniging ook helpen door via Sponsorkliks naar je gewenste webwinkel te gaan. Je krijgt dan een overzicht met tientallen webwinkels waaronder Bol.com, Wehkamp, Zalando, Booking.com en KLM. Elke aankoop bij één van deze bedrijven levert onze vereniging een commissie op terwijl je zelf dezelfde prijs betaalt. Het kost je dus niets extra. Doe hetzelfde als je uit eten gaat of een pizza wilt laten bezorgen. Via Sponsorkliks kan je terecht bij 4.500 restaurants waarbij elke bestelling of reservering de verenigingskas geld oplevert.